נפתלי בנט: "גם אני שגיתי בצבא, אבל קיבלתי גיבוי"

    יש אירוע שנו במחלוקת ואז הזדרזה הנהגת המדינה לחרוץ את דין החייל. כל מנהיגי המדינה קובעים שהחייל אשם ואז הולכים לחקירת מצ"ח?!
    ישראל פריי 1 Comment on נפתלי בנט: "גם אני שגיתי בצבא, אבל קיבלתי גיבוי"

    שר החינוך ויו"ר 'הבית היהודי' למוטי לביא: "הייתי מעורב באירוע קשה במבצע ענבי זעם בו נהרגו אזרחים תמימים, קיבלתי גיבוי מהמפקדים, לא חרצו גורלנו מעל גבי האתר" • על מתווה הגז: "יהיה קשה להעביר בחקיקה, יש כמה ח"כים סוררים בליכוד"

    צילום: Marc Israel Sellem/POOL
    יש אירוע שנו במחלוקת ואז הזדרזה הנהגת המדינה לחרוץ את דין החייל. כל מנהיגי המדינה קובעים שהחייל אשם ואז הולכים לחקירת מצ"ח?!
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החינוך ויו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט התראיין הבוקר למוטי לביא ב'מהדורת הבוקר', והתייחס למגוון סוגיות בוערות. ראשית הביע תסכול מפסילת בג"צ את מתווה הגז, תוך שהוא מביע תקווה כי העניין יסודר בחקיקה. "מדובר בשגיאה עמוקה של שופטי בית המשפט העליון. זאת התערבות שופטים בעבודת ממשלה. שופטים צריכים לשפוט,ממשלה צריכה לנהל".

    אבל, רגע, לא בשביל מקרים כאלו בדיוק נועד בית המשפט, לגונן מפני החלטות החזקים?

    "ממש לא. בית המשפט צריך להתערב רק במקרה שדורסים זכויות מיעוטים חלשים, וכאן, לא מדובר בהתעמרות בציבור חלש. זה מתסכל. אני הייתי בקבינט המדיני ביטחוני שדן במתווה, הפסילה הזאת לא מוצדקת ולא ראויה. מה שנעשה מהר זה לגשת לחקיקה בכדי להשלים את המתווה, זה טיפה מורכב כי יש כמה ח"כים סוררים בליכוד, אבל נתגבר על זה".

    בנט סובר כי היכרותו עם העולם העסקי נותנת לו זווית ראייה נכוחה ואובייקטיבית בבואו לבחון את מתווה הגז. "באתי למתווה בלי היכרות מוקדמת. התעמקתי בעניין ורק אחרי שלמדתי אותו לעומק, החלטתי לתמוך בו. אני בא עם רקע כלכלי עמוק, נכנסתי לפוליטיקה אחרי שני אקזיטים ששוויים המצטבר הוא מאות מיליונים, אני לא זקוק לא לכסף ולא לג'וב, אני פועל עבור מדינת ישראל ולמען טובת אזרחיה".

    כצפוי, בנט הביע תמיכה בחייל היורה מחברון, והדף את גלי הביקורת של ראשי מערכת הביטחון והפוליטיקאים. "אסור לשפוט חייל ולחרוץ דינו ללא חקירה. הרי רק בחמישי בבוקר היה המקרה עצמו, ומיד כולם החליטו שהוא אשם. יש אירוע שנו במחלוקת ואז הזדרזה הנהגת המדינה לחרוץ את דין החייל. כל מנהיגי המדינה קובעים שהחייל אשם ואז הולכים לחקירת מצ"ח?!", תהה.

    בנט הודה בגילוי לב: "גם אני שגיתי לא פעם ולא פעמיים, להזכירך הייתי בסיירת מטכ"ל, אבל אני קיבלתי גיבוי ונתתי גיבוי". כשמוטי לביא ביקש דוגמאות למקרים דומים בהם היה מעורב השר, נתן בנט את המקרה הבא: "הייתי מעורב באירוע קשה במבצע ענבי זעם. פיקדתי על 70 חיילים בעומק לבנון שם טיהרנו את קני הצרעות של המחבלים. ואז היה אירע שנהרגו לא מעט אזרחים תמימים. פעלנו כמיטב יכולותינו אבל אף לא חרץ גורלנו מעל גבי האתר".

    "אני שולח חיזוק לכל חיילי צה"ל ששומעים אותנו. אנחנו אתכם, עם ישראל אתכם", סיים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בנט צודק, אבל הוא שוכח ששם נהרגו אזרחים ופה זה ערבי, והמדינה שלנו מוכנה לסלוח על הרג אזרחים (כמו שקרה בהרבה מקרים) , אבל על הרג ערבי -זה חוק בל יעבור, וכל התקשורת יוצאת נגד החייל….וחבל!!!